Films en nawoord - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van geertjanhenkhermanjoostruurd - WaarBenJij.nu Films en nawoord - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van geertjanhenkhermanjoostruurd - WaarBenJij.nu

Films en nawoord

Door: Herman

06 Mei 2015 | Marokko, Marrakesh

Tja, dan zijn we weer thuis. Even wennen maar al snel worden we weer opgenomen in de waan van alledag.
Zelfs het aftrainen komt in de knel.
Op Schiphol hebben we op 28 april afscheid van elkaar genomen. Kameraadschap die zich de afgelopen drie weken weer verder heeft ontwikkeld.
Joost is gegeven het tijdstip op Schiphol van 02.00 uur naar huis gefietst. Klasse hoor.
Ruurd heeft hem vergezeld tot Utrecht en koos toen voor de NS.
Geert Jan heeft dat op Schiphol al gedaan (voordeel van nachttreinen in het westen) en heeft het bonte oranje feestgezelschap in de trein (afloop koningsdag) verdragen.
Bob verdient bijna een lintje, want hij stond op Schiphol klaar om Henk en Herman naar resp. Ter Apel en Exloo te vervoeren. Om 04.30 was de laatste fietser dan ook door zijn spontaan gebaar thuis.

Wat node gemist werd waren de films die ik weer met mijn go pro gemaakt heb.
Tijdens de reis had ik al het een en ander gemonteerd en klaargezet. Helaas was het uploaden een groot probleem in Marokko en lukte het niet om naast de teksten van het weblog en de foto's (sorry voor de kijkers maar alleen in lage resolutie bleek het nog mogelijk ze te verzenden) de films naar youtube te zenden.

Bij deze maak ik het goed. Wel even doorbijten want het zijn nogal lange afleveringen geworden, maar ja dacht ik, wie het doorzettingsvermogen heeft om alle verslagen van ons te lezen moet dit ook aan kunnen.

Veel kijkplezier en wie weet tot een volgende tocht in welke samenstelling, werelddeel en jaar het ook maar wordt.
Wees van een ding overtuigd: WIJ HEBBEN GENOTEN

Erfoud , Gorges, Ouarzazate en Atlas april 2015

Merzouga 16 en 17 april 2015

Marokko 12 tm 15 april 2015 Agdz Rissani

Marokko 8 10 april 2015

• 06 Mei 2015 - 18:35

Francis:

ik inmiddels ook, Herman en fietsmakkers; Joost had mij juist vanmorgen de 4 YT-links al doorgezonden, dus dat was genieten voor een thuisfietser!
    Al gevolg van het YT-onderwerp-volgsysteem kwam ik -onbedoeld- in een helm-afdalingsfilmpje terecht van 14! min. dat ik herkende uit jullie blog-verhalen. Er zat wel wat zacht motor-achtergrondgeluid bij en het rijgedrag (van Herman!) was in de bochten (1/2-baans weggetje) met bussen, waterplassen en gladde modder op de weg -in mijn waarneming- ongewoon roekeloos. Billenknijpend gevaarlijk, alleen de optrek- en remmanoeuvres waren onwaarschijnlijk snel. ik dacht : daar moet ik Herman na thuiskomst toch op aanspreken, op zijn leeftijd!
    Wie schetst mijn verbazing toen het hoofd van de helmdrager zich bij een stop bij 3 andere motorrijders eindelijk naar beneden richtte, waarbij het dashboard van een zware toermotor in beeld kwam!!
    Even dacht ik nog -in mijn fietsfixatie- dat Herman stiekem op een motor was meegereden voor de 'mooie plaatjes', maar na de aftiteling merkte ik pas dat ik verdwaald was tussen de 'Mooi Marokko'-filmpjes en dat Herman zich -waarschijnlijk- toch minder roekeloos heeft gedragen!

Veel dank voor dit heerlijke blog-toetje!!

Francis.

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Fietsavontuur in Marrakech en omgeving

Een fietsroute door het meest oriëntaalse land van de Arabische wereld, beroemd om zijn indrukwekkende landschappen en zijn prachtige cultuurrijke steden. We beginnen in Marrakech, de stad van duizend-en-een-nacht. Dit is een eerste 'oase' en een uitstekend startpunt voor een verkenningstocht door de kleurrijke soeks in de medina en naar het fascinerende plein Jemaa el Fna. Na een kleine 30 km transfer fietsen we over de Hoge Atlas met uitzicht op besneeuwde bergtoppen begint de fietsroute naar Telduet. Prachtige, rustige wegen door een indrukwekkend berglandschap met steile hellingen en veelal droog liggende rivierbeddingen. Ook de bevolking verplaatst zich hier vaak per ezel of per fiets, kortom; een echt land om te onthaasten. Via Tazzarine, Alnif en Rissani fiets je langs de oases gelegen aan de rand van de Sahara. Bij Merzouga tref je de mooiste zandduinen van de Marokkaanse woestijn aan. Dit is dé plek om de onmetelijkheid en de stilte van de woestijn te ervaren. Een kamelenrit bij zonsondergang of -opkomst is naar verwachting wel een absolute 'must'. In Erfoud bezoek je de kleurrijke dadelmarkt. Weer eenmaal onderweg waan je je in vervlogen tijden terwijl je langs pittoreske, lemen dorpen en sprookjesachtige zandkastelen ofwel kashba’s fietst. Geniet van overheerlijke couscous en een verfrissend glas muntthee. Liefhebbers kunnen nog op en neer naar de 300m hoge, imposante Gorges de Todhra om door het dal van de dadels terug te keren naar Ouarzazate. Hier kan je nog de beroemde filmstudio’s bezoeken voordat we de in een schitterende vierdaagse route de Atlas weer oversteken voor een laatste nacht in Marrakech.